مجله آرامش و موفقیت در زندگی

کاهش علائم آسم با یوگا

1397/2/23 11:06
نویسنده : زندگی
700 بازدید
اشتراک گذاری

 

در یکی از بهترین مطالعات کمی، فشار خون سیستولیک (شماره بالا) از ۱۴۲ تا ۱۲۶ میلیمتر جیوه کاهش یافت و فشار خون دیاستولیک (تعداد پایین) پس از ۴۰ روز رژیم یوگا از ۸۶ به ۷۵ میلیمتر جیوه کاهش یافت.

این نتایج به این معنا نیست که اگر شما شروع به تمرین یوگا کنید، نباید داروهای فشار خون خود را متوقف کنید (هرگز نباید دارو را بدون تایید دکتر خود بردارید).

 
بهبود روحیه ناشی از انجام تمرینات یوگا :

پس از یک کلاس یوگا، مردان پس از انجام تمرینات یوگا، کاهش تنش، خستگی و خشم را گزارش کردند و زنان از مزایای روحیه نسبتا مشابهی خبر دادند.
بهبود دیابت در اثر ورزش یوگا :

برخی شواهد نشان می دهد که حرکات یوگا ممکن است گلوکز خون را کاهش دهد . پس از هشت روز تمرینات یوگا در ۹۸ مرد و زن سنین ۲۰-۷۴ ساله، گلوکز ناشتا بهتر از ابتدای مطالعه بود، اما افراد مورد مطالعه در معرض مشاوره رژیم و سایر مداخلات شیوه زندگی قرار گرفتند.

 
استحکام و انعطاف پذیری با انجام ورزش یوگا :

در یکی از مطالعات محرک ترین آموزش یوگا، مردان و زنان ۱۸-۲۷ ساله که در دو جلسه کلاس یوگا در هفته به مدت هشت هفته شرکت کردند، ۱۹٪ تا ۳۱٪ قدرت خود را افزایش دادند و ۲۸٪ در پاهای خود انعطاف پذیری مچ پا، ارتفاع شانه، گسترش تنه و نرمی تنه به ترتیب زیر افزایش یافته است ۱۳٪، ۱۵۵٪، ۱۸۸٪ و ۱۴٪ !

 
کاهش علائم آسم با یوگا :

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کاهش علائم آسم و حتی کاهش داروهای آسم ، نتیجه فواید یوگا است.

باز هم این بدان معنا نیست که اگر شما شروع به تمرینات یوگا کنید، باید داروهای آسم خود را متوقف کنید، اما این نشان می دهد که ممکن است برخی از نتایج مثبت وجود داشته باشد، و شما باید از پزشک خود بپرسید که آیا شما در مورد این سوال دارید یا نه.

مستقل از مطالعات، من فکر می کنم عادلانه است که بگوییم اکثر افرادی که تمرینات یوگا را مرتبا از آن لذت می برند و آن را مفید می دانند.

داده های اولیه از مطالعات مورد بررسی به نظر می رسد نشان می دهد که از تمرین منظم کلاس یوگا سود می برند. اگر مورد علاقه شما قرار گرفته است و شما مشکلات پزشکی مزمن دارید، در مورد ورزش یوگا با روان پزشک خود یا پزشک خود مشورت کنید.
فواید یوگا برای سلامتی

مطالعات فواید یوگا در حال تکمیل شدن هستند و بنابراین شواهد در این مرحله قاطع نیستند.

پسندها (1)

نظرات (2)

مامان نفیسهمامان نفیسه
23 اردیبهشت 97 11:14
عالی بود تشویق
مامان نفیسهمامان نفیسه
23 اردیبهشت 97 11:14
راستی ما تو مسابقه شرکت کردیم. لطف میکنید 5 تا پست آخریمون رو لایک کنید؟ ایشالا جبران میکنیم