مجله آرامش و موفقیت در زندگی

تصویر سازی ذهنی چیست

1397/2/1 12:14
نویسنده : زندگی
294 بازدید
اشتراک گذاری

تصویر سازی ذهنی چیست

به مجموعه ای از تمرین ها و تفکرات ذهنی است که شخص برای رسیدن به خواسته ای آن را تمرین و تکرار می کند. در حقیقت به کمک قدرت تخیل و تصور خودش هر آنچه می خواهد به آن دست یابد را برای خودش متصور می شود.
تصویر سازی ذهنی در حقیقت شبیه سازی برای اتفاقاتی است که فرد انتظارش را دارد وای هنوز برایش رخ نداده است.
وقتی که در حالت آرامش و ریلکسیشن قرار دارید، تصویر سازی ذهنی برای شما بهتر جواب می دهد.
اگر انسان بتواند فقط ۶۸ ثانیه بر روی خواسته واقعی و آرزوی حود تمرکز کند، می تواند به آن دست یابد!
بسیاری از سخنرانان موفق به ویژه در حوزه قانون جذب نظیر ایستر هیکس نظریه جالبی دارند. آنها می گویند: اگر انسان بتواند فقط هجده ثانیه روی خواسته واقعی خود تمرکز کند ،زنگی بزرگ در کائنات به صدا در می آید. این گونه توجه کل هستی به این شخص و آرزوی درونی اش جذب می شود.
اگر این هجده ثانیه تا شصت و هشت ثانیه ادامه یابد، دیگر کار تمام است. آنگاه کل هستی به تکاپو می افتد تا برای فکر متمرکز شده راه حلی پیدا کند. اگر آرزو است، برآورده اش کند و اگر سوال است، برای آن جوابی پیدا کند.
در نگاه اول شاید روش تصویر سازی ذهنی ۶۸ ثانیه عددی بسیار کم و ناچیز به نظر برسد، فقط یک دقیقه و هشت ثانیه. به عقیده بسیاری از افراد تمرکز به مدت ۶۸ ثانیه هیچ کاری ندارد!


خوب آیا شما هم همین طور فکر می کنید؟ بسیار عالی است! می توانید امتحان کنید.
خواهید دید که هنوز هجده ثانیه اول رد نشده فکرتان منحرف می شود و ایده ای جدید بلافاصله از اعماق فکرتان ظاهر خواهد شد. سپس نجواگر درونی تان به سخن در می آید: “جدی نگیر. دست از این بازی ها بردار و به مسائل مهم تر زندگی بپرداز!”
ما عادت کرده ایم و در حقیقت عادت داده شده ایم که بدون فکر و بر اساس عادت هایمان زندگی کنیم.
هر صبح که از خواب بر می خیزیم، حتی بدون صرف ۶۸ ثانیه برای کارهای روزانه، صبحانه می خوریم و به سر کار می رویم. حتی بدون اینکه ۶۸ ثانیه مستمر و ناقابل برای ارزیابی کارهایمان صرف کنیم.
اسب سرکش ذهن را به این سو و آن سو می تازانیم تا ظهر شود، ناهاری بخوریم، استراحتی بکنیم و بعد دوباره کار و سپس شب و دور هم جمع شدن و تلویزیون دیدن و بعد خوابیدن. و این سیکل تکراری سالها در زندگی مان ادامه پیدا می کند.
این یک راز آشکار است که: هر ساعت شصت دقیقه است و هر شبانه روز ۲۴ شصت دقیقه دارد. یعنی ۱۴۴۰ دقیقه. اما در بسیاری از مواقع، ما قادر نیستیم که در این ۱۴۴۰ دقیقه شبانه روزمان، حتی ۶۸ ثانیه رابر روی موضوعی خاص متمرکز شویم و تصویر سازی ذهنی کنیم! به راستی این فکر پر جست و خیز که نمی تواند ۶۸ ثانیه آرام بگیرد به چه دردی می خورد؟!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)