مجله آرامش و موفقیت در زندگی

فواید یوگا برای سلامتی

1397/2/1 12:15
نویسنده : زندگی
466 بازدید
اشتراک گذاری

فواید یوگا برای سلامتی

مطالعات فواید یوگا در حال تکمیل شدن هستند و بنابراین شواهد در این مرحله قاطع نیستند.

یکی از مشکلات این مطالعات این است که آنها با تعداد کمی از موضوعات انجام می شوند و بنابراین ممکن است نماینده جمعیت عمومی باشند و بسیاری از آنها در هند انجام می شود و تنها در مجلات پزشکی خارجی منتشر می شوند.

بدین ترتیب دانستن استانداردهای دقیق مجلات قرار دادن در محققان با این حال، این نباید بگوید که یوگا برای شما خوب نیست، و مطالعات انجام شده ممکن است نشان دهنده ی روند سود باشد. در زیر بررسی مختصر برخی از تحقیقات برای فواید یوگا در دسترس است.

 

کاهش فشار خون بالا با تمرینات یوگا :

بسیاری از مردم بر این باورند که تمرین یوگا و با آموزش یوگا صحیح به همراه تکنیک های تنفس و کاهش استرس می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

درست است که شیوه زندگی مانند فعالیت بدنی منظم تغییر می کند و مدیریت استرس می تواند فشار خون را کاهش و کنترل کند، اما این کار در همه موارد انجام نمی شود.

همانطور که برای ورزش یوگا، تحقیقات کافی برای ایجاد ادعاهای ثابت وجود ندارد. گزارش انجمن قلب آمریکا در مورد پیشگیری ، ارزیابی و درمان فشار خون حتی یوگا را حتی یک بار نمی داند.

با این حال، برخی از نشانه هایی وجود دارد که ورزش یوگا می تواند کمک کند. در یک مطالعه، کاهش اندک اما قابل توجهی در فشار خون فقط در سه هفته یوگا روزانه نشان داده شده است و در یک مطالعه دیگر، یک ساعت یوگا روزانه ۱۱ هفته نشان داد که هر دو دارو و یوگا در کنترل فشار خون موثر هستند.

در یکی از بهترین مطالعات کمی، فشار خون سیستولیک (شماره بالا) از ۱۴۲ تا ۱۲۶ میلیمتر جیوه کاهش یافت و فشار خون دیاستولیک (تعداد پایین) پس از ۴۰ روز رژیم یوگا از ۸۶ به ۷۵ میلیمتر جیوه کاهش یافت.

این نتایج به این معنا نیست که اگر شما شروع به تمرین یوگا کنید، نباید داروهای فشار خون خود را متوقف کنید (هرگز نباید دارو را بدون تایید دکتر خود بردارید).

پسندها (1)

نظرات (0)